Travel diary,  Vietnam

Traveldiary: Vietnam week 9

Weekblog 9: Vietnam

Zondag 14 Januari, dag 57

We openen onze ogen in de hoofdstad van Vietnam, we kunnen het af en toe gewoon niet geloven en knijpen elkaar wel eens in de wang. Na een ontbijtje wandelen we door de stad en genieten in het parkje van ons ontbijt. Er komen wat studenten langs en die vragen onze hulp om hun Engels te verbeteren. De dag kon niet beter beginnen! Nu verder de stad verkennen, Hanoi is zo immens groot dat je ogen niet alles kunnen vastleggen. Wanneer je goed tegen drukte kan, kan je hier met gemak een week ronddwalen. Overigens sluiten ze in het weekend de hoofdwegen, hierdoor zie je geen auto’s op de wegen. Hooguit een paar scooters die je op gierende banden voorbij ziet komen. Super leuk dus, je loopt er overheen en onderling worden er tal van activiteiten georganiseerd. ’s Avonds heeft Melissa al een beetje last van haar keel, dat is het enige minpuntje aan deze dag.

Eten/Drinken 569.000 dong
Totaal: 819.000 dong = €32,45

Maandag 15 Januari t/m woensdag 17 Januari, dag 58 t/m 60

Hoe leuk onze eerste dag in Hanoi was, zo vervelend waren deze dagen. Gisteren dachten we allebei dat het wel goed zou komen met Melissa en dat het bij een verkoudheidje zal blijven. Echter stond ze de volgende dag op met een zere keel, oorpijn en koorts. Dit hoort er blijkbaar ook allemaal bij. Deze dagen zagen er dus wat somber uit, eigenlijk zijn we er alleen maar uitgegaan om te eten en heeft ze veel geslapen. Woensdag, in de loop van de avond knapte ze een beetje op. We vonden dat het tijd werd om weer eens te gaan sporten en hebben daarom een nieuwe outfit gekocht. We hadden plannen om iedere ochtend een stukje te gaan hardlopen, kijken of daar morgen iets van komt!

Maandag:

Sportkleren 995.000 dong
Totaal: 1.754.000 dong = €69,50

Donderdag 18 Januari, dag 61

We hebben elkaar de belofte gemaakt om te gaan sporten,  zodoende stonden we stipt 07:00 uur klaar in het park om te gaan beginnen. We dachten dat het wel lekker rustig zou zijn rond dit tijdstip, maar niets is minder waar. Echt van alle leeftijden zie je ze om het meertje rennen, de meeste gekke oefeningen doen en de oudere dames nog altijd een dansje maken. Het was voor ons een hele happening om te zien. Na zelf gesport te hebben, hebben we heerlijk ontbeten op een bankje en lekker rustig toe zitten kijken. Hierna hebben we een busticket + ferry geboekt naar het Cat Ba Island voor morgen 10:00 uur. We wilden niet met een georganiseerde reis meegaan, omdat de tours sterk verschillen in kwaliteit en in prijs. In de avond hebben we onze favoriete hotpot op. Je speelt zelf kok met rauwe ingrediënten die je in een soep op smaak brengt. Bijzonder leuk om te doen en zeer smaakvol.

Eten/Drinken 850.000 dong
Totaal: 1.100 dong = €43,60

Vrijdag 19 Januari, dag 62

Na de ochtendrun en een verfrissend ontbijt in het park, werden we om 10:00 uur opgepikt voor ons vertrek richting Cat Ba Island. Je moet eerst 2,5 uur met de bus om daarna nog een kleine twintig minuten naar het eiland te varen. Cat Ba wordt veelal gebruikt als uitvalbasis voor vele Ha Long Bay tours die vanuit deze plek worden aangeboden. Wij wilden er iets meer tijd doorbrengen en het op eigen houtje verkennen. Klokslag drie uur kwamen we op bestemming, veel later dan gepland maar dat was niet echt iets nieuws voor ons. We hebben de avond doorgebracht aan een restaurantje bij het water, overigens zijn er hier erg veel te vinden waar je je prima een avond kan vermaken.

Overnachting Bay View Hotel 150.000 dong
Eten/Drinken 510.000 dong
Vervoer Bus 680.000 dong
Totaal: 1.340.000 dong = €53,10

Misschien denken jullie nu, hoe kan het vervoer nu ineens zo duur zijn vergeleken met de overnachting en het eten/drinken. We hebben een open ticket geboekt in de vorm van een retourtje.

Zaterdag 20 Januari, dag 63

Na weer een ochtendrun (ja, we zitten in het ritme), hebben we de benen genomen om wat meer van het eiland te zien. Ook al zijn wij er niet in het hoogseizoen en zie je op de meeste stranden geen kip, is het leuk om erover heen te lopen en wat foto’s te maken. Na een klein tochtje door de bergen hebben we aan onze blog gewerkt en onze nieuwe ideeën voor de volgende week op een rijtje gezet. De dag hebben we wederom afgesloten aan de schitterende baai van Cat Ba.

Overnachting Bay View Hotel 150.000 dong
Eten/Drinken 355.000 dong
Totaal: 505.000 dong = €20,00

Onze eerste week in Vietnam is ons prima bevallen, we worden beetje bij beetje meer verliefd op dit prachtige land. Volgende week staat de bekende Ha Long Bay tour op de planning. Wil jij deze niet missen?  Volgende week zondag om 12.00 uur online!

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!