Travel diary,  Vietnam

Traveldiary: Vietnam week 14

Weekblog 14: Vietnam

Zondag 18 Februari t/m donderdag 22 Februari, dag 92 t/m 96

Hier kunnen we lang of kort over praten, maar we hebben deze dagen aan het strand doorgebracht zonder veel te doen. Heeeeeeeerlijk. In deze dagen hebben we ons ticket geboekt naar de laatste bestemming van Vietnam, namelijk Ho Chi Minh City. Hier zat nog wel een staartje aan. We hebben jullie al verteld dat we een ticket voor Noord naar Zuid hadden geboekt en daarom nu geen verdere kosten aan het vervoer tussen de plaatsen zouden maken. Dit was volgens het booking office een misverstand, omdat het een ‘holiday’ was. Alle Vietnamezen hebben twee weken lang vakantie, hierdoor worden de prijzen flink opgekrikt en dus hebben we dubbel betaald. Donderdagavond werden we rond twaalf uur opgepikt voor de nachtbus naar de laatste bestemming in Vietnam.

Zondag 18 Februari:

Vervoer Nachtbus 360.000 dong
Totaal: 833.000 dong = €33,-

Vrijdag 23 Februari, dag 97

Na een vreselijke nacht in de bus te hebben gehad, werden we drie á vier kilometer buiten de stad gedropt. Dit rond 05:00 uur en geen hotel of iets dergelijks geboekt te hebben. Verder konden we geen taxi vinden om ons naar het centrum te brengen. Na een dik uur met een drijfnat shirt te hebben gelopen van het zweet, kwamen we bij een leuk hotel aan die in verhouding super goedkoop was. Het zat middenop de walking street die ’s avonds omgetoverd werd tot uitgaansgelegenheid en leuke tentjes om een drankje te doen. Na het inchecken bij het hotel hebben we gedoucht en wat uurtjes bijgeslapen. Na een kort dutje zijn we te voet de stad gaan verkennen, dit valt niet mee in alle drukte. De stad is zo groot dat je er dagen rond kan lopen zonder dat je dezelfde dingen ziet. Niet gek als deze stad ongeveer 8,5 miljoen inwoners telt. De avond hebben we afgesloten met een drankje en een hapje op de walking street. Hier hebben we onwijs van genoten!

Overnachting Kim Hotel 250.000 dong
Eten/Drinken 912.000 dong
Kapper 35.000 dong
Totaal: 1.197.000 dong = €47,43

Zaterdag 24 Februari, dag 98

Vandaag hebben we de Cu Chi Tunnels bezocht. Deze tunnels waren in de oorlog aangelegd ter verdediging tegen de Amerikanen. Ondergronds werden ziekenhuizen, keukens en hele woonkamers gebouwd. De tunnel zelf is zo’n 250 kilometer lang en loopt door tot Cambodja. Eenmaal aangekomen bij deze tunnels werden we in een klein groepje rondgeleid door een gids die ons alle hoogtepunten liet zien. Het is allemaal zo smal dat je er nauwelijks met je kont inpast. Heel bizar om te zien dat mensen daarin leefden. Ook werden er vallen getoond en andere listige trucs om de Amerikanen te misleiden. Super toffe excursie en iets waar we al heel lang naar uitkeken. De avond hebben we doorgebracht in een foodcourt onder de grond. Hier hebben ze voor iedereen wat tegen een schappelijke prijs. Verder hebben we een tour geboekt voor morgen. Dit kunnen jullie volgende week uitgebreid lezen.

Overnachting Kim Hotel 250.000 dong
Eten/Drinken 489.000 dong
Vervoer Local bus 52.000 dong
Cu Chi Tunnels 180.000 dong
Totaal: 971.000 dong = €38,48

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!