Travel diary,  Vietnam

Traveldiary: Vietnam week 12

Weekblog 12: Vietnam

Zondag 4 Februari, dag 77

Dit was de allerlaatste dag dat we van Hoi An mochten genieten. We hadden een nachtbus geboekt voor 18:00 uur naar Nha Trang. Deze dag stond meer in het teken van de blog die bijgewerkt en aangepast moest worden. Verder hebben we afscheid genomen van onze Australische vriend die verder reisden naar het Zuiden. Het was een sobere dag waarin we weinig hebben gedaan, dit hoort er ook allemaal bij.

Overnachting Nachtbus
Eten/Drinken 487.000 dong
Vervoer Taxi 40.000 dong
Totaal: 527.000 dong = €20,80

Maandag 5 Februari, dag 79

Na wederom een lange nacht in de bus komen we rond 09:00 uur aan in Nha Trang. Deze stad staat bekend om haar schitterende stranden en een leuke boulevard. Ook viel ons op dat Nha Trang bom vol met Russen zit, ze hebben letterlijk de stad overgenomen. De lokale mensen spreken een beter woordje Russich dan Engels. Bovendien staat alles in deze taal beschreven en zijn er een veelvoud van Russische proppers aanwezig. Best wel opmerkelijk al vraag je het onszelf. Dit mocht de pret zeker niet drukken en hebben een heerlijke dag op het strand gehad. Overigens kwamen we erachter dat de sushi hier even duur was dan de meeste andere gerechten. Dan is de keuze snel gemaakt voor ons en hebben we hier ’s middags en ’s avonds van geprofiteerd.

Overnachting Minh Thanh Hotel 250.000 dong
Eten/Drinken 770.000 dong
Totaal: 1.020.000 dong = €40,42

Dinsdag 6 Februari, dag 80

Vandaag hadden we voor het eerst een vakantiegevoel, heel vreemd als je al twaalf weken onderweg bent maar zo voelde het echt. We schoven rond 09:00 uur de gordijnen open. Zagen geen wolkje aan de lucht, alleen een stralende zon. Binnen drie minuten lagen we op het strand en hebben we er een wellness dagje van gemaakt. We hebben ons heerlijk laten masseren en er optimaal van genoten. Na een stranddagje hebben we wat gegeten aan het water en hebben we de lakens opgezocht.

Overnachting Minh Thanh Hotel 250.000 dong
Eten/Drinken 401.000 dong
Strand 378.000 dong
Totaal: 1.029.000 dong = €40,78

Woensdag 7 Februari, dag 81

We stonden al vroeg naast ons bed, omdat we de bus richting Dalat wilden nemen. De meeste mensen gaan daarheen om een beetje af te koelen van de hitte. Zo hebben wij dat niet echt ervaren, het was er heerlijk warm. Na een busreis van ongeveer vijf uur, kwamen we om 13:00 uur in het bergdorpje Dalat aan. In het begin hadden we er niet heel veel van verwacht, maar na een tijdje surfen op het internet kwamen we erachter dat er wel degelijk het een en ander te doen was. In de middag hebben we een waterfiets gehuurd om lekker over het meer te dobberen en in de avond hebben we afgesloten met een night market.

Overnachting 200.000 dong
Eten/Drinken 418.000 dong
Totaal: 618.000 dong = €24,49

Donderdag 8 Februari, dag 82

Vandaag wilden we best een hoop bezoeken voor op één dag, dus zijn wat vroeger opgestaan dan normaal. In de vroege morgen huurden we een scooter en reden we richting de Tiger Waterfall. De route ernaartoe was erg gevaarlijk, met veel losliggende stenen en slipperige weggetjes. We vonden het al direct raar dat we niemand tegen kwamen, zelfs bij de waterval zelf was er niemand te bekennen. Het was echt schitterend en vooral als je helemaal samen bent. Hierna vervolgden we onze weg naar de tweede waterval genaamd: Datanla. Er was heel erg veel te doen, maar het was zo druk dat het ons moeilijk kon boeien. Het waren veelal de opdringerige Chinezen die vooraan stonden om wat foto’s te maken. Na een vluchtige stop voor wat te snacken, zijn we doorgegaan naar het Crazy House. Dit was eerst een normaal guesthouse die opgevallen is door toeristen en die nu helemaal uitgebreid is in sprookjesachtige dingen. Het was erg grappig om te zien, het leek net of je heel even in de Efteling was. Overigens kan je nog steeds hier overnachten. Na een slopende maar vooral leuke dag hebben we ’s avonds nog iets gegeten en vonden we het wel welletjes. We wilden de volgende dag naar Mui Ne, hier zullen de stranden eindelijk op ons wachten.

Overnachting 200.000 dong
Eten/Drinken 325.000 dong
Vervoer Scooter+benzine 170.000 dong
Datanla 60.000 dong
Crazy House 100.000 dong
Totaal: 855.000 dong = €33,88

Vrijdag 9 Februari, dag 83

Yes, there we go! In alle vroegte wisten we nog net een ontbijtje te scoren voordat we zo’n vijf uurtjes in de bus moesten zitten naar Mui Ne. Stipt 12:00 kwamen we aan en zochten zo snel mogelijk naar een plek om in te checken. Hierna renden we naar het strand om heerlijk bij te komen. Er is zoveel te zien hier op het strand, met name het kitesurfen doet het erg goed hier. Na eindelijk een kleurtje te hebben opgedaan, hebben we wat gegeten en onze rust gepakt in het hotel.

Overnachting Minh Hung 250.000 dong
Eten/Drinken 639.000 dong
Zwembroek 100.000 dong
Totaal: 989.000 dong = €39,20

Zaterdag 10 Februari, dag 84

Deze dag staat helemaal in het teken van mevrouw Hoogenboom. Een maand na Jesse mag ze ook zeggen dat ze 23 jaar is geworden. We hadden geen zin om vandaag aan de kosten te denken en hebben dus optimaal genoten. In de ochtend hebben we deelgenomen aan een heerlijk buffet met een schitterend uitzicht, je kon werkelijk waar alles pakken. Hierna vertrokken met onze backpack naar een resort waar we een nachtje zouden verblijven. Het was hier echt super, heerlijk zwembad en een bedje aan het water. Ook waren we nu al benieuwd hoe we de volgende dag wakker zouden worden (hier meer over in de volgende weekblog). Onze avond hebben we doorgebracht bij de Italiaan. De eigenaar bleek ook echt uit Italië te komen dus je kan wel raden hoe het gesmaakt heeft. Na de nodige wijn zijn we als een blok in slaap gevallen, een top dag!

Overnachting Riva Mui Ne Resort 700.000 dong
Eten/Drinken 1.300.000 dong
Totaal: 2.000.000 dong = €79,25

Wij zijn van plan om nog een aantal dagen hier in Mui Ne te blijven om te genieten van zon, zee en strand! Daarna vertrekken we naar onze laatste bestemming in Vietnam: Ho Chi Minh. Ook voeren wij hier weer een vrijwilligersproject uit. Tot volgende week!

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!