Maleisisch Borneo,  Travel diary

Traveldiary: Borneo week 20

Weekblog 20: Borneo

Zondag 1 april t/m dinsdag 3 april, dag 134 t/m 136

Na een afwezige week konden we gelukkig de draad weer oppakken. We gaan EILANDHOPPEN! We hebben gelukkig de tijd dus hebben drie verschillende eilanden verdeeld over drie dagen. Zondag begonnen we op Manukan. Verreweg het grootste eiland en daarom een toeristische trekpleister, vooral de Chinezen zijn goed vertegenwoordigd. Het is wel super leuk om hier te snorkelen. Zelfs al sta je tot je enkels in het water zie je al de meest mooie gekleurde vissen voorbij zwemmen. De tweede dag gingen we naar het eiland: Manutik. Dit gaf ons echt het gevoel van geluk. Een super wit strand en water waar je onwijs goed kon snorkelen. Ook qua toeristen viel het behoorlijk mee en kon je het niet vergelijken met het vorige eiland. De derde dag bezochten we het eiland: Sapi. Dit eiland leek vooral op Manukan. Enorm druk bezocht en nauwelijks plek om te zwemmen. Het is komisch om de Chinezen te zien. Ze duiken met kleren en al het water in en zeker niet zonder zwemvest. Ook mogen de foto’s zeker niet ontbreken. Na drie dagen snorkelen, stond de snorkel in ons gezicht gegrafeerd en vonden we het wel welletjes. We hebben prachtig weer gehad en daardoor was het eilandhoppen meer dan geslaagd! Tot de volgende twee dagen….

Zondag 1 april:

Sapi 94 myr
Totaal: 196,65 myr = €43,70

Woensdag 4 + donderdag 5 april, dag 137 + 138

We hadden deze woensdag eigenlijk nog een eiland op de planning, maar ons plan viel letterlijk in duigen. Hoe geluk we de voorgaande dagen hadden, hoeveel pech hadden we in deze twee dagen. Het kwam met bakken uit de lucht en daar kon het onweer ook niet bij ontbreken. Normaal gesproken zijn deze dagen ook wel eens lekker, maar vorige week hadden ook al vrij weinig gedaan. We hebben wat gewinkeld in de overdekte shopping malls en meer kunnen we er niet van maken. Ojaaa en heerlijk gegeten!

Woensdag 4 april:

Eten/Drinken 48,20 myr
Totaal: 100,20 myr = €22,27

Donderdag 5 april:

Eten/Drinken 58,45 myr
Totaal: 110,45 myr = €24,54

Vrijdag 6 april, dag 139

WOEHOEEEE wat een heerlijk toetje staat er nog op de planning: DE FILIPIJNEN! Wanneer Expeditie Robinson één van je favoriete programma is dan moet je wel hierheen. Dus bij deze, we zijn onderweg mensen. We vlogen rond 12:00 uur naar de hoofdstad Manila. Een uurtje of vier later werden we gedropt middenin de stad. We hadden voor het eerst deze reis een beetje een beangstigend gevoel. Veel mensen trekken aan je en vragen om geld. De meeste arme mensen leven onder de brug en dit is echt schrikbarend om te zien. Ook werd ons geadviseerd om het ’s avonds niet op te zoeken, omdat er wel eens een overval voor kon komen. De avond hebben we doorgebracht om alles te laten bezinken en dit was zeker nodig.

Hierin schakelen we weer over naar een andere munteenheid, namelijk de Filipijnse Peso’s (php). €1 is ongeveer gelijk aan 63,5 php.

Overnachting
Eten/Drinken 1.151 php
Vervoer taxi 680 php
Totaal: 1.831 php = €28,83

Zaterdag 7 april, dag 140

Geluk bij een ongeluk hadden we een hotel geboekt met een zwembad op de bovenste verdieping. Hier hebben we dan ook het overgrote deel van de dag gezeten. We gingen er vandaag uit om te lunchen en schrokken ons echt kapot. Een man die waarschijnlijk onder invloed van drugs en alcohol was, komt dreigend naar ons toe lopen. We liepen wat sneller door en hoorden stenen neerkletteren. Eerste instantie dachten we dat hij het op ons gooide, maar uiteindelijk bleek dat hij ze op langsrijdende auto’s gooiden. Zo gek hebben we het in deze vijf maanden nog niet meegemaakt. Gelukkig vliegen we vannacht naar Puerto Princesa (eiland Palawan). Snel weg hier en nooit meer terugkijken pfff.

Overnachting Zen Rooms 952 php
Eten/Drinken 837 php
Vervoer taxi 200 php
Totaal: 1.989 php = €31,32

Wij zijn momenteel op het mooiste paradijs op aard genaamd Filipijnen. Alles is hier perfect en zo onwerkelijk. Helaas doet de Wi-Fi het héél slecht, vandaar dat we deze week te laat uploaden.

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!