Thailand,  Travel diary

Traveldiary: Thailand week 4

Weekblog 4: Thailand

Zondag 10 December, dag 22

We begonnen onze dag in de Hot Springs, de naam doet zich zeker eer aan. We begaven ons in een natuurlijke bron wat letterlijk warm water produceerde. Na dit heerlijke ochtenddipje zijn we doorgegaan naar het Yun Lai Viewpoint. Hier hebben we een theetje gedronken met een prachtig uitzicht! We wilden absoluut niet in het donker terugrijden, omdat het in de bergen en de vele bochten niet of nauwelijks verlicht is. Rond een uurtje of zes brachten we de scooter weer netjes terug in Chiang Mai en gingen we vroeg slapen. De volgende dag stond er een jungleavontuur op ons te wachten van maar liefst drie dagen, enorm spannend!

Overnachting Jaidee Bamboo Huts 300 baht
Eten/Drinken 516 baht
Vervoer Benzine 60 baht
Hot Spring 100 baht
Yun Lai View 60 baht
Totaal: 1.036 baht = €28,00

Maandag 11 December, dag 23

Spannend, onze jungletocht gaat beginnen! Rond een uurtje of negen werden we voor ons hostel opgehaald. Een klein uurtje rijden naar onze eerste stop: het olifantenverzorgingstehuis. Hier mag je absoluut niet op de olifanten rijden. We gingen ze voeren met bananen, daarna een modderbad met massage, om ze tot slot helemaal schoon te wassen. Dit was zo’n super leuke ervaring. Na de lunch reden we met de auto nog een stukje verder de bergen in. Hier werden we gedropt met een gids die ons alles over de natuur ging vertellen en de mensen die in de jungle leven. Onderweg stopten we voor een verfrissende duik bij een waterval, om daarna nog twee uur door te ploeteren naar onze overnachting. We dachten dat we in een hostel of iets dergelijks zouden slapen, maar niets is minder waar. Letterlijk middenin de jungle, er was nog geen toilet te bekennen. Net voor het gezamenlijke eten ging het niet zo goed met Melissa, ze bleef maar overgeven en na de vele malen knapte ze er niet echt van op. Jesse besloot om direct naar ons oude hostel terug te gaan, met een klein beetje tegenspartelen zag Melissa ook dat dit de beste optie was. Na een reis van twee uur over een slecht asfalt komen we eindelijk aan. Alles was vol, dus moesten we een duurdere nacht nemen. Pfoe, eindelijk Melissa in bed gelegd. Niet veel later is het Jesse die alles eruit gooit. Daar liggen we dan, om de beurt rennen we naar de wc. Het was niet bepaald onze beste nacht en tot op de dag van vandaag weten we nog niet waar het van was. Met pijn in ons hart moeten wij zeggen: dag jungleavontuur.

Overnachting Jaidee Bamboo huts 550 baht
Eten/Drinken 344 baht
Vervoer Taxi terug naar hostel 1.500 baht
Jungle trekking 3.000 baht
Totaal: 5.394 baht = €145,80

Dinsdag 12 December t/m Donderdag 14 December, dag 24 t/m 26

Deze hele dag hebben we ons niet verroerd, waren allebei zo slap. Wanneer we wat dronken, kwam het er met dezelfde gang weer uit. Deze dagen bestonden uit droge biscuits, water en af en toe een broodje om te proberen. Vooral de eerste twee dagen was dit zeker het geval. Donderdag knapten we gelukkig al wat op en vertrokken we in de avond richting onze laatste bestemming in Thailand: Chiang Rai. Hier kwamen we pas elf uur in de avond aan, maar gelukkig hadden we al iets geboekt voor deze nacht. Hieronder hebben we wel alle kosten per dag genoteerd. Echter vonden we het niet nodig om het per dag te gaan beschrijven.

Overnachting Somphet Guesthouse 350 baht

Vervoer Uber/bus 345 baht
Totaal: 1.527 baht = €41,30

Vrijdag 15 December, dag 27

We mochten vandaag de fiets van de eigenaar gebruiken om de boel te gaan verkennen. Op dertien kilometer van ons verblijf staat de Wat Rong Khun Tempel, oftewel de White Tempel genoemd. We besloten dit per fiets af te leggen, het was tenslotte maar 34 graden. Eenmaal aangekomen, staan we met een bek vol tanden. Het leek wel een sprookje waar we in terecht waren gekomen. Deze tempel stond naar onze mening met stipt op nummer één die wij hadden bezocht. ’s Avonds hebben we lekker Netflix gekeken en verder  helemaal niets gedaan.

Eten/Drinken 536 baht
Vervoer Fiets
Tempel 100 baht
Totaal: 986 baht = €26,60

Zaterdag 16 December, dag 28

Uitgeslapen en wel zetten we alles op een rijtje en maken we een kleine planning voor Laos. We werken de site nog wat bij en schrijven de laatste dingetjes voor de blog. In de avond liepen we over de Night Market van Chiang Rai, die vandaag wat rustiger was door de Saturday Walking Street. Chiang Rai kent nog vele bergstammen en die komen speciaal voor de markt naar beneden om vaak handgemaakte dingen te verkopen. Verder dan wijzen en ‘how much?’ komt het dan ook niet. Om 22:00 uur was alles afgelopen en hebben we ons mandje opgezocht. De volgende dag staat ons een lange rit naar Laos te wachten.

Handgemaakte hebbedingetjes
Eten/Drinken 760 baht
Vervoer Fiets
Was 50 baht
Totaal: 1.160 baht = €31,35

Dit was het dan, vier weken Thailand. Inmiddels zijn we onderweg naar Laos waar we weer nieuwe avonturen tegen het lijf lopen. Ook staat ons eerste vrijwilligersproject op de planning. Wil jij weten wat ons project is? Blijf ons dan volgen!

Wil jij weten wat wij de andere drie weken hebben gedaan in Thailand?

Week 1

Week 2

Week 3

Eén reactie

• Chris-Bernhard

Beste Jesse en Melissa,

Echt mooi om te zien en te lezen wat jullie meemaken.
    geniet er van en blijf ons een beetje op de hoogte houden.
    veel plezier op het vervolg van jullie reis.

fijne kerst toegewenst namens Marga en mij.