Thailand,  Travel diary

Traveldiary: Thailand week 1

Na maanden aftellen is het eindelijk zo ver. Onze reis naar Zuidoost-Azië gaat beginnen!

Weekblog 1: Thailand

Zondag 19 november, dag 1

Trillend van de kou met een dikke trui aan rijden we per internationale trein naar Düsseldorf. Hier vliegen wij de volgende dag om 14:10 uur met Ukraine Airlines naar Bangkok. We hadden het idee om alvast aan de snurkende mensen te wennen, dus we verbleven die nacht in een hostel. De stad zelf was een beetje uitgestorven, weinig tot niets te doen. Wij hebben het bij een hapje en een drankje gehouden en vroeg het stapelbed opgezocht.

Maandag 20 November, dag 2

De wekker ging rond 09:00, we ontbeten op ons gemak en vertrokken toen per trein richting het vliegveld. Eenmaal aangekomen op het vliegveld zien we dat we een uur vertraging hebben. Rond 15:15 uur zaten we in de lucht en kwamen we dinsdag 10:00 uur plaatselijke tijd in Bangkok aan.

Dinsdag 21 November, dag 3

Vanaf deze dag zijn we de kosten gaan bijhouden en hebben we die verdeeld in: overnachting, eten/drinken, vervoer en de dingen die we hebben bezichtigd of ondernomen. Dit leek ons een leuk idee zodat jullie een inzicht krijgen van ons dagelijks budget. Overigens zijn al deze kosten gebaseerd op twee personen. We kwamen rond 14:00 uur aan in ons hotel, dit hadden we in Nederland al geboekt en nemen we daarom niet mee in de uitgaven. Ons hotel bevindt zich meteen middenin de beruchte backpackkersstraat Khaosan Road. We hebben deze dag de omgeving wat verkend, thaise curry gegeten en snel ons bed opgezocht om de volgende dag dingen te gaan ondernemen.

Eten/Drinken 570 baht
Vervoer Bus 120 baht
Totaal 690 baht = €19,10

Woensdag 22 November, dag 4

Weer een nieuwe dag voor de boeg, we willen twee tempels gaan bezoeken. Eenmaal onderweg naar Grand Palace, ook wel Wat Phra Kaew genoemd, worden we meermaals aangesproken door verschillende locals die ons wilden wijs maken dat de tempels nog niet geopend waren. Dit zodat zij de mogelijkheid hadden om ons een tour met de tuktuk naar andere tempels aan te bieden. Gelukkig hebben we er in Sri Lanka hard van geleerd en gewoon onze weg vervolgd. Eenmaal aangekomen in Grand Palace was (natuurlijk) alles open. Grand Palace is de meest belangrijkste tempel van Bangkok. Na hier wat uurtjes doorgebracht te hebben gaan we naar de volgende tempel: Wat Pho. Deze ligt vlak achter Grand Palace en we hoeven dus niet heel ver te lopen. Wat Pho is een prachtige tempel en staat bekend om de liggende Buddha

Met 25.000 stappen op de teller keren we terug naar ons hotel om ons klaar te maken voor een stapavondje. Het feest is letterlijk voor ons hotel en zo rolden wij laat in de nacht ook weer terug.

Eten/Drinken 590 baht
Vervoer Lopen
Grand Palace 1.00 baht
Wat Pho 200 baht
Totaal 1.790 baht = €48,30

Donderdag 23 November, dag 5

Vandaag hebben we het allemaal wat rustiger aan gedaan. We hebben de middag doorgebracht op het dak van ons hotel, waar we een zwembad met mooi uitzicht hebben. ’s Avonds gingen we onze weg naar China Town, dit gebied in Bangkok staat bekend om het enorme drukke verkeer, grote winkelcentrum en de geursensatie van de verschillende eettentjes van de straat. Wij raden zeker aan om dit in de late uurtjes te zien, omdat je overweldigd wordt door de acts en lichten op straat.

Eten/Drinken 303 baht
Vervoer Bus 37
Totaal 340 baht = €9,20

Vrijdag 24 November, dag 6

Pfoe, gelukkig hebben we de tijd en kunnen we nog een half dagje genieten op ons dakterras, hierdoor hoeven we niet te reizen in de snikhete zon. Rond een uurtje of 4 verlaten wij de drukke straten van Bangkok en verruilen dat voor het centraal gelegen Kanchanaburi. Het was enorm druk op de weg en daardoor kwamen we pas 22:00 uur aan op onze bestemming. Ook hadden we nog geen overnachting geboekt en dit heeft ons de nodige zweetdruppels gekost. We liepen door de meest griezelige steegjes en het ene geluid nog gekker dan het ander. Na enkele tijd lopen, hebben we een guesthouse gevonden genaamd: Sugar Cane. Dit verblijf is laaggeprijsd in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt.

Overnachting Sugar Cane Guesthouse 550 baht
Eten/Drinken 324 baht
Vervoer Bus, tuktuk 304
Totaal 1.178 baht = €32,70

Zaterdag 25 November, dag 7

Vandaag gingen we vroeg uit de veren voor een vertrouwd Westers ontbijtje. We wilden op eigen houtje de stad verkennen en huurden daarom een fiets op de hoek van de straat. Eenmaal zittend op het zadel fietsen we naar The River Kwai Bridge. Deze brug neemt een hoop historie met zich mee. Er zijn 20.000 mensen gestorven door de verschrikkelijke omstandigheden waarin zij moesten werken. The River Kwai Bridge is daarom dan ook de trekpleister van Kanchanaburi.

Later werden wij door de eigenaar van ons guesthouse benaderd dat we heel erg veel geluk hadden, omdat er die avond een sound & lightmusical speelde. Deze musical over de Tweede Wereldoorlog speelt zich slechts één week per jaar af en was erg indrukwekkend om mee te maken.

Overnachting Sugar Cane Guesthouse 550 baht
Eten/Drinken 540 baht
Vervoer Fiets 100 baht
In memory of a true Thai hero (sound&lightmusical) 600 baht
Totaal 1.1790 baht = €48,30

Leuk dat je de eerste weekblog van ons avontuur hebt gelezen, we hopen je volgende week weer terug te zien bij de tweede week.