Maleisië,  Travel diary

Traveldiary: Maleisië week 17

Weekblog 17: Maleisië

Zondag 11 maart + maandag 12 maart, dag 113 + 114

In de vorige blog hebben we jullie al verteld dat we het erg naar ons zin hadden op Langkawi. De planning was al om veel sneller dit eiland te verlaten, maar als je nergens aan vast zit dan blijf je gewoon wat langer. Deze zondag genoten we van de eerste dag bewolking, zo kon ons vervelde huidje weer een beetje bijtrekken. ’s Avonds genoten we nog één keer van de gezellige boulevard om daarna snel naar bed te gaan. De volgende dag werden we volgens afspraak 06:30 uur opgepikt, we moesten namelijk een uurtje later de ferry hebben. Rond kwart voor negen stapten we weer aan wal en moesten we zoeken naar een bus naar Ipoh. We wilden naar Cameron Highlands, maar helaas was hier geen rechtstreekse verbinding naar toe. Ongeveer drie uur kwamen we aan in Ipoh en de overstap naar Cameron Highlands liep allemaal gesmeerd. Nog even vijftig kilometer aan misselijkmakende bochten overleven en dan zijn we eindelijk op plaats van bestemming. We zijn deze dag dus heel de dag aan het reizen geweest. Vroeger piepten we als we een ritje naar Groningen moesten maken, maar inmiddels zijn we wel gekker gewend. Echt waar mensen, het gaat wennen.

Zondag 11 maart:

Vervoer taxi+ferry+bus 170 myr
Totaal: 271,40 myr = €61,20

Dinsdag 13 maart, dag 115

Goedemorgen CAMERON HIGHLANDS! Deze stad in de bergen staat bekend om ontzettend groene heuvels en jungle. Wat zeg ik, echt heel veel jungle. Je hebt hier verschillende wandelroutes die je zonder gids kan afleggen om wat hoogtepunten van de oerwouden te zien. Helaas kwamen wij niet verder dan het eerste struikje dat boven ons hing en zijn we teleurgesteld teruggekeerd naar het centrum. Wat een schijterds zijn wij zeg. Melissa is al bang van een tuinslang, laat staan een echte slang. En onze vriend Jesse die denkt bij elk geluidje aan een aap, die een trauma heeft opgelopen na Ha Long Bay in Vietnam. We besloten een tour te boeken met een gids die ons alle hoogtepunten van Cameron Highlands liet zien. Hier betaal je dan wel naar, maar we vonden het ook zonde om hier helemaal niets te doen. Wordt vervolgd…

Eten/Drinken 65,80 myr
Totaal: 125,80 myr = €28,37

Woensdag 14 maart, dag 116

Yeeeah, we hebben een halve dag geboekt waarin we de hoogtepunten van Cameron Highlands gaan zien. Allereerst stopten we bij een vlindertuin. We hadden niet gedacht dat dit zo mooi om te zien was. Verder zag je er reptielen en andere vreemde beesten die hier in de jungle leven (het geeft je niet alle hoop om de jungle in te gaan). Hierna stopten we bij een theeplantage en genoten we van het uitzicht. We hebben nog nooit zulke groene plantages gezien. Achteraf niet gek als je beseft dat het hier bijna iedere dag regent. Nu het spannendste van allemaal, de JUNGLE. Met grote stappen en trillende benen kwamen we steeds dichterbij het hoogste punt van Cameron Highlands. Om dit te bereiken moesten we zo’n 45 minuten door het oerwoud. Onderweg vertelde de gids over meerdere planten en dieren. Super leuk om dit allemaal te horen en ook hoe creatief de mensen vroeger wel niet moesten zijn. Onderweg kwamen we langs een stuk dat mossy forest werd genoemd. De naam zegt het eigenlijk al, de zijkanten van de bergen zitten helemaal onder het mos. De gids zei er direct bij dat je het beter niet kon aanraken. Er schijnen hele giftige vogelspinnen onder te lopen. Ennnn weg waren Jesse en Melissa.. Na het einde van het bezoeken van het hoogste punt werden we weer netjes bij ons hotel afgezet. Wij zeggen: missie geslaagd!

Eten/Drinken 60,70 myr
Tour 114 myr
Totaal: 234,70 myr = €52,93

Donderdag 15 maart t/m zaterdag 17 maart, dag 117 t/m 119

Fris en fruitig pakken we net voor de middag de bus naar Kuala Lumpur. Net voor de avond kwamen we aan in het Regalia Residence. We hebben via Airbnb een korting gekregen die we wel moesten pakken. Het is een woning met een grote woonkamer, een mooie slaapkamer en een keuken die er netjes uitzag. Maar nu komt het, bovenop het hotel een schitterende infinity pool! We hebben deze dagen ontzettend genoten van eindelijk weer wat luxe. Verder hebben we rondjes gelopen in de stad. Je hebt er heerlijke eetstalletjes, kraampjes met van alles en nog wat en shopping malls die niet normaal groot zijn.

Donderdag 15 maart:

Zaterdag 17 maart:

Eten/Drinken 49,60 myr
Totaal: 116,60= €26,29

Zooo, dat was ons het weekje wel. Aanstaande maandag vliegen we naar Borneo. Veel jungle en ongerepte natuur volgens velen. Is dit wel iets voor ons? En gaan we onze angsten overwinnen? Lees dit in de volgende weekblog!

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!