Maleisië,  Travel diary

Traveldiary: Maleisië week 16

Weekblog 16: Maleisië

Zondag 4 maart, dag 106

Vandaag gaan we eruit met de fiets om de binnenstad van Penang te verkennen. Deze binnenstad wordt ook wel Georgetown genoemd en staat bekend om de fantastische muurschilderingen. Elk straatje dat je voorbij komt, sta je weer opnieuw versteld. De mensen zijn hier heel erg creatief en het is leuk om dit is van dichtbij mee te maken. We vergaten de tijd en voor je het weet, fiets je de hele dag zomaar wat rond. ’s Avonds hebben we rondgelopen door de stad en genoten van de heerlijke streetfood. Lokale tentjes worden omgetoverd tot restaurantjes door middel van plastic stoelen en tafels.

Overnachting Friendship Hotel 48 myr
Eten/Drinken 71 myr
Vervoer fiets 15 myr
Boek 25 myr
Totaal: 159,10 = €35,88

Maandag 5 maart, dag 107

Vandaag kwamen we wat laat uit bed en namen we de plannen door voor de volgende dagen. We wilden heel graag naar de Perhentian Islands, maar dit werd ons sterk afgeraden vanwege het weer door elk kantoortje waar je de tickets kon boeken. We moesten voor een alternatief kiezen en kwamen toen uit op Langkawi. Een eiland wat ten Noorden ligt van Penang. We wilden hier lekker tot rust komen en eventjes niets bezoeken. We moesten wel snel opschieten om de volgende ferry te halen, want het was namelijk de laatste van de dag. Na een boottocht van een kleine drie uur kwamen we aan op Langkawi. Wat een paradijs! We namen daar direct een taxi met twee Engelse jongens naar het populaire gedeelte van het eiland. We zochten daar snel naar een hotel en liepen ’s avonds wat rond over de boulevard. Helemaal leuk!

Eten/Drinken 93,25 myr
Vervoer ferry + taxi 155 myr
Strandartikelen 85 myr
Totaal: 383,25 = €86,43

Dinsdag 6 maart t/m vrijdag 9 maart, dag 108 t/m 111

ZON, ZEE, STRAND en vooral heel veel insmeren dat was het motto van deze week. Onze excuses dat we de laatste tijd wat luier zijn ingesteld, maar we genieten heerlijk op dit eiland. Het eten is goed, de mensen zijn top en in de avond is er genoeg vermaak om de avond door te komen. Verder is het strand witter dan wit en hebben we de zee nog nooit zo blauw gezien. We hebben wat boeken uitgelezen en gebeachtennist. Mensen we denken ontzettend veel aan jullie, hoe jullie daar in ons kikkerlandje zo moeten overleven in de kou.

Dinsdag 6 maart:

Eten/Drinken 87,80 myr
Totaal: 137,80 myr = €31,08

Zaterdag 10 maart, dag 112

Jaaa, eindelijk weer eens wat ondernemen. Vandaag huurden we een scooter om het eiland wat te verkennen. Het schijnt dat dit eiland veel verborgen strandjes kent waar nauwelijks mensen op afkomen. Dit horen we maar al te graag en daar gingen we dan. We begonnen met Pantai Kok. Deze maakte gelijk indruk en zijn we wat langer gebleven dan we hadden gedacht. Daarna gaven we gas richting Pasir Tengkorak Beach. Dit is alles wat je van een strand verwacht. Locals die onderling spelletjes spelen, wat barbecueën en de toeristen die wat aan hun kleurtje werken. Na dit geweldige strand gingen we naar een strand dat ons enorm tegen viel: Black Sand Beach. De naam zegt het al hoe het strand eruit moet zien, maar niets is minder waar. We zagen wat viezigheid, maar de kleur zwart konden we er niet echt van maken. Snel verder naar het laatste strand: Tanjung Rhu Beach. Dit strand staat bekend om het helderste water van het eiland Langkawi. Dit merkten wij niet direct op, maar de locatie was weer een plaatje. Zo, eindelijk weer een dag waar we iets in hebben gedaan.

Eten/Drinken 72,40 myr
Vervoer scooter + benzine 39 myr
Totaal: 161,40 myr = €36,40

Voor volgende week staan er weer leuke uitstapjes op de planning, dus we hopen dat jullie er dan weer bij zijn.

Iets gemist?

Lees hier al onze blogs over ons grote avontuur