Filipijnen,  Travel diary

Traveldiary: Filipijnen week 22 LAATSTE WEEK!

Weekblog 23: Filipijnen

Zondag 22 t/m dinsdag 24 april, dag 155 t/m 157

Na gisteren een dagje tussen de schildpadden gedobberd te hebben, koersten we deze dag verder naar het eiland Siquijor. Dit eiland staat bekend om de ontspannen sfeer en het helemaal niets doen. We zijn hier deze dagen verbleven in Monkey Business, een mooie bungalow met een hangmat op het balkon. Het is de laatste week voor ons, dus het budget hebben we even aan onze laars gelapt. We hadden wel iets meer van het eiland verwacht, het was voor ons ietsje te rustig. Daarom besloten we om hier maar twee nachtjes te blijven. De volgende dag reizen we af naar Oslob, hier gaat iedereen heen om met walvishaaien te zwemmen. Heel de weg zitten we gespannen in de bus, laat staan morgenochtend. We verbleven in het Sharky Hostel, een populair verblijf voor als je met walvishaaien gaat zwemmen. Morgen springen we dus als eerste de zee in!

Zondag 22 april:

Vervoer Ferry 630 php
Totaal: 2.652 php = €41,67

Woensdag 25 april, dag 158

Daar ging de wekker… 04:45 uur. We moesten om vijf uur aangekleed en wel klaar staan. We mochten alleen onze zwemkleding aan en een GoPro mee om te filmen, that’s it. Rustig aan strompelden we naar het kantoortje waar we een half uur uitleg kregen over de walvishaaien. Dit maakten ons nog zenuwachtiger en toen beseften we dat die beesten wel 18 meter waren. Pfoeee, kunnen we nog terug? Nou daar gingen we dan, in een vreselijk gammel bootje crossen we over het meer. Al vrij snel zien we een walvishaai, ons hart zit in onze keel. Wat een gigantisch ding! De bestuurder van de boot stuurt ons eruit en daar gaan we dan. Na een korte tijd twijfelen, lieten we ons zakken in het water. Wat is dit indrukwekkend zeg, vooral als die grote bek open gaat. Zondag dachten we nog dat Apo Island ons hoogtepunt van deze reis zou zijn, maar deze komt ook hoog op het lijstje. Waauuuuw, geen woorden voor! Met nog zoveel adrenaline in ons lijf, reisden we verder naar Bohol. Dit is het laatste eiland dat we gaan bezoeken.

Overnachting East Coast Hotel 900 php
Eten/Drinken 944 php
Vervoer Bus + ferry 1.519 php
Tour walvishaai 2.000 php
Totaal: 5.363 php €84,46

Donderdag 26 april, dag 159

Vandaag zijn we naar de Tarsier dieren en de Chocolate Hills geweest. Dit hebben we allebei met de lokale bus bereikt. Voor ons echt één van de leukere dingen, reizen met de lokale bevolking. De mensen maken allemaal een praatje met je en sommige kijken je aan of ze nog nooit een blank iemand gezien hebben. Na een hobbelige rit kwamen we aan bij de Chocolate Hills. Dit zijn bergen die in het voorjaar bruin gekleurd zijn en daardoor op chocolade lijken. Op de terugweg kwamen we langs de tarsier dieren, deze lijken op kleine apen met enorme ogen. Het is geen dagbesteding maar het is zeker een bezoekje waard.

Overnachting East Coast Hotel 900 php
Eten/Drinken 909 php
Vervoer Bus 320 php
Tarsier 120 php
Totaal: 2.249 php =€ 35,42

We wilden het positief afsluiten, maar helaas is dat plan mislukt. Melissa is de laatste dagen erg ziek geweest en heeft dan ook niks kunnen doen. Al met al hebben we echt een prachtige tijd gehad. Veel mensen ontmoet, nieuwe culturen ervaren, ander eten geproefd en wat terug gedaan voor de mens. Het was een onvergetelijk avontuur van maar liefst 163 dagen. Bedankt voor het volgen van onze reis en we hopen dat jullie er van hebben genoten! TOT SNEL

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!