Filipijnen,  Travel diary

Traveldiary: Filipijnen week 21

Weekblog 22: Filipijnen

Zondag 15 april, dag 148

Vandaag maakten we ons klaar voor de tweede tour in El Nido. Er stonden vooral verlaten stranden op de planning met tussendoor heel veel spots om zo tof te snorkelen. Wederom was de lunch weer geweldig en de locaties des te meer. We hadden vooraf zoveel zin in deze tour, omdat de andere gigantisch veel indruk had gemaakt. We kunnen wel stellen dat dit de beste tour tot nu toe was. Je ziet echt waanzinnig veel en het is soms lastig om dit allemaal uit te drukken in woorden.

Overnachting Big Mike Hostel 1.000 php
Eten/Drinken 640 php
Tour C 2.200 php
Totaal: 3.840 php = €60,47

Maandag 16 april, dag 149

Deze dag moesten we weer helemaal terug naar Puerto Princesa, omdat er aanstaande woensdag een vlucht naar Cebu op de planning stond. Ook moesten we afscheid nemen van Betül (turkse meisje die we hebben ontmoet), dit was ook lastiger dan verwacht. Als je een week 24/7 met elkaar deelt, schept dat toch een band. Rond een uurtje of twaalf gingen we met de eigenaresse van het hostel naar Puerto Princesa, super leuk vrouwtje! Ze liet ons alle lekkere dingen proeven in de shopping mal, thankyou madam! Na een vermoeiende dag zijn we lekker gaan slapen, toedelssss.

Overnachting 750 php
Eten/Drinken 759 php
Vervoer bus + trycycle 1.110 php
Totaal: 2.619 php = €41,24

Dinsdag 17 april + woensdag 18 april, dag 150 + 151

Deze dinsdag hebben we niet heel veel bijzonders gedaan. We hadden eerst het idee om naar de gevangenis te gaan. Dit is een hele speciale gevangenis die geen muren kent. Wanneer je goed gedrag vertoont in de verschrikkelijke gevangenis in Manila heb je een kans om hiernaar overgeplaatst te worden. De gevangenen denken er niet aan om te ontsnappen, omdat ze te bang zijn om terug te moeten naar Manila. De gevangenis is twee keer zo groot als Parijs, dit maak het ook zo bizar! Toch zijn we uiteindelijk niet langs gegaan, omdat de locals ons een aparte indruk gaven. Ze vonden het raar om langs te gaan bij gevangenen die burgers hadden vermoord. Hier is natuurlijk ook iets voor te zeggen. De volgende dag vlogen we naar Cebu. We waren een keer normaal op tijd, maar hadden te maken met vertraging van vier uur! We wilden direct door naar Moalboal om geen dag te verliezen. Gelukkig haalden we nog net de laatste bus naar Moalboal en zo checkten we midden in de nacht in bij ons hostel.

Dinsdag 17 april:

Vervoer bus + trycycle 685 php
Totaal: 2.116 php = €33,32

Donderdag 19 april, dag 152

Vroeg in de ochtend besloten we een scooter te huren voor twee dagen. We gingen naar Panagsama Beach. Dit strand staat bekend om hele scholen sardientjes. Super leuk om even gezien te hebben, maar echt heel lang hoef je er niet door te brengen. Hierna reden we verder naar White Beach. De naam doet zichzelf eer aan, het was weer typisch wit met een schitterende zee erbij. Hier hebben we een dagje doorgebracht en ’s avonds hebben we lekker wat gegeten. By the way, we zijn nog steeds heel positief over het eten!

Overnachting MJ Residence 650 php
Eten/Drinken 826 php
Vervoer scooter 400 php
Totaal: 1.876 php = €29,54

Vrijdag 20 april, dag 153

RINGGGGG, 05:00 uur de wekker! We wilden vandaag naar de Kawasan Falls en we hadden gehoord dat we hier vroeg moesten zijn. Rond kwart voor zes reden we weg en na de eerste keer verkeerd gereden te hebben, kwamen we rond 07:00 uur aan bij de waterval. Er was nog bijna niemand en dat maakt het toch nog wat meer bijzonder. Na een héle frisse duik taaiden we af. Rond tien uur zag het daar al zwart van de mensen, goede beslissing dus! We wilden hierna nog naar een berg gaan, maar hadden we wat gemende gevoelens hierover. We hebben besloten om eerder uit te checken en naar Dumaguete verder te reizen. Hier kwamen we ’s avonds aan en boekten gelijk een tour voor de volgende dag joehoeee!

Overnachting Northroad Hotel 812 php
Eten/Drinken 828 php
Vervoer scooter + bus + ferry +trycycle 889 php
Kawasan Falls 140 php
Totaal: 2.669 php = €42,03

Zaterdag 21 april, dag 154

Vandaag werden we naar Apo Island gebracht en dit eiland staat bekend om tientallen schildpadden zwemmend tussen het koraal. We zeggen jullie nu alvast, it was the best day everrrr! Deze dag werden we drie keer gedropt waar je deze mooie beesten kan spotten. Het was echt schitterend om ze van zo dichtbij mee te maken, wat een pracht dieren zeg! Ook hebben we nog een cobra onder water gezien, hij was wit met zwart. Dit was even schrikken en hier moesten we van onze guide dan ook echt voor oppassen. Verder zaten we vol adrenaline en hebben we zo genoten. We pakten ’s avonds gelijk de ferry naar Siquijor, het volgende eiland dat we mogen aanschouwen.

Overnachting Belles Beach Resort 700 php
Eten/Drinken 389 php
Vervoer ferry + trycycle 490 php
Tour Apo 2.400 php
Totaal: 3.979 php = €62,66

Wat hebben het leuk hier en we kunnen wel stellen dat de Filipijnen ons favoriete land is van deze reis. We gaan er nog een prachtige week van maken, zie jullie snel!

Iets gemist? Hier vind je al onze weekblogs!